WE|DO spouští provoz superhubu u Ostředku s půlmiliardovou investicí
8. 4. 2022 – 13:34 | Transport | Redakce StartupInsider | Diskuze:
Logistický operátor WE|DO tento týden spustil provoz superhubu v Ostředku u D1. S investicí ve výši přes půl miliardy korun se jedná zřejmě o největší letošní logistickou novinku na českém trhu.
Díky otevření superhubu, jehož výstavba započala před rokem s plánovaným dokončením letos na jaře, se výrazně zvýší kapacita logistického startupu WE|DO, který tak bude připraven na další expanzi v následujících letech.
„Otevření Ostředku je jednoznačně nejdůležitějším krokem v dalším vývoji WE|DO, a to nejen pro letošní rok, ale i do budoucna. Je to pro nás klíčový okamžik pro naší další expanzi a zlepšení zákaznického komfortu, jednoduchosti i rychlosti doručení zásilky. Násobně se zvyšují naše kapacity a zcela měníme způsob našeho fungování,“ vysvětlil při otevření generální ředitel WE|DO Daniel Mareš.
Celková investice do výstavby superhubu u Ostředku přesáhne půl miliardy korun, jedná se tak podle dostupných údajů o největší logistickou investici v České republice minimálně v letošním roce. Díky Ostředku může přepravní kapacita WE|DO okamžitě vzrůst na dvojnásobek, v budoucnu až na pětinásobek současných hodnot.
Spuštění centrálního překladiště změní styl fungování WE|DO. Všechny zásilky budou sváženy do jednoho místa a tam budou centrálně a automaticky tříděny. Odpadne tak nutnost ručního třídění na každém depu, celý proces se zrychlí, zjednoduší a sníží se míra potenciální chybovosti.
Superhub v Ostředku za jednu směnu zvládne až 100 tisíc balíků. Na nové automatické třídící lince lze roztřídit zásilky s váhou od 0,5 až do 50 kilogramů v délce od 20 cm do 1,75 metru. Superhub je vybaven i druhou poloautomatickou linkou pro nestandardní zásilky. Velikost nové haly je přes 8500 m2, pro kamiony je k dispozici 48 nakládacích ramp. Dalších 12.000 m2 zahrnují venkovní manipulační plochy.
Letošek je pro WE|DO především rokem konsolidace a spouštění novinek, které zrychlí práci a zjednoduší kontakt s klientem. Kromě Ostředku je dalším velkým krokem spuštění zákaznické aplikace, kterou operátor představí za několik týdnů.