Studio Iguana vypouští do světa další online marketplace. Po Campiri se do segmentu udržitelného cestování zapíše portál Dokempu.cz
16. 5. 2023 – 10:35 | Transport | Redakce StartupInsider | Diskuze:
Softwarové studio Iguana si na svůj účet připisuje další onlinové tržiště. Po úspěšné tvorbě produktové stránky platformy Campiri stojí nyní při spuštění nové verze portálu Dokempu.cz. Připisuje si tak již druhý projekt v segmentu udržitelného cestování, který v Česku nemá obdobu. Iguana měla v rámci revitalizace původní verze za úkol kompletní přechod produktu na novou verzi. Ať už šlo o brand, design či infrastrukturu webu. Zásadní ovšem byla realizace marketplace známého právě z předchozího projektu Campiri. Jeho cílem je pomoci návštěvníkům najít ten nejlepší kemp v Česku a Slovensku. Dnes portál nabízí více než dva tisíce různých míst a lokalit nejen v tuzemsku a u našich východních sousedů. Celý proces změny trval pětičlennému týmu čtyři měsíce. Již dříve úspěšný web se tak podařilo převést do moderní podoby technologicky i vizuálně.
“Dokempu perfektně doplňuje Campiri, náš první produkt zaměřený na udržitelné cestování. Nejen po stránce zaměření, ale i z hlediska technologií. Opět se totiž jedná o tvorbu online marketplace na míru, kdy jsme prověřili naše dosavadní zkušenosti s budováním obdobných produktů. Těší nás, že se nám podařilo překonat hlavní výzvu – převést již fungující projekt do moderní podoby při zachování předchozí struktury dat a produktové zvyklosti zákazníků. To ostatně pokládám za nejtěžší část stavby online tržiště kempingových míst. Věřím, že pomocí provedených změn se podaří projektu dosáhnout lepší škálovatelnosti a businessových příležitostí,” dodává Paul Tesar, CEO Iguany.
„Naším cílem bylo vytvořit moderní a funkční platformu, která by zohlednila požadavky jak majitelů kempů, tak i jejich návštěvníků. Důležitou roli hrála vizuální stránka, interaktivní prvky ale i responzivní design, přizpůsobený všem typům zařízení. Ukazuje se totiž, že přes 80 % uživatelů navštěvuje naše webové stránky ze svých chytrých telefonů,” komentuje novou podobu Zbyněk Janyška, CEO Dokempu.
Změnou prošlo i logo a celá vizuální identita, která pracuje se symbolikou turistických značek. Vyhledávač kempů také rozšířil své služby o vyhledávání netradičních forem ubytování, které jsou v Česku momentálně na vzestupu – například glamping či stellplatzy, tedy stání se zázemím pro karavany nebo obytné vozy. Na stránkách lze ale nově najít také zajímavá místa na výlety po okolí, inspiraci na cesty nebo místa na teambuilding.
Spuštění neznamená konec vývoje
Cílem čtyřměsíčního vývoje ovšem nebylo pouze spustit část produktu. Iguana totiž i nadále zůstává partnerem a pro Dokempu chystá řadu dalších novinek a vylepšení. V současnosti nová verze portálu umožní například inteligentní vyhledání, což je oproti původní verzi výrazný skok vpřed. Tuto možnost totiž zcela postrádala. Do budoucna ovšem pětičlenný tým vývojářů chystá přidat také další funkce, tou nejbližší je třeba interaktivní mapa kempů, typově podobná jako v Airbnb. Doposud největší výzvou při vývoji bylo zachování předchozí struktury dat a přívětivého UX pro uživatele, fanoušky cestování a kempingu. Inspiraci Iguana hledá nejčastěji mezi svými předchozími projekty, které se technologicky často protínají. A to i proto, že se studio částečně specializuje právě na tvorbu online marketplaces, jakým se nyní stává Dokempu.cz
“Inspiraci ale čerpáme také ze zahraničí, kde je mnoho dalších online tržišť, třeba i v jiných segmentech cestování. Je ovšem třeba mít otevřené oči a dobře se dívat. Na druhou stranu ve střední Evropě je Dokempu dominantní silou. Návštěvností se jedná o největší web svého druhu v Česku a na Slovensku. Tím, že je zaměřen na kempování, nemá nyní jednoznačnou konkurenci. Vedle přidávání nových funkcí máme ovšem společně s týmem Dokempu ambice překročit hranice. Tak jako se to podařilo s Campiri, kde už je dnes hned několik jazykových mutací,” dodává Tesar.