Logistický startup DoDo loni rozvezl na 4 miliony zásilek a přiblížil se miliardovému obratu
26. 1. 2022 – 15:50 | Transport | Patrik Hajda | Diskuze:
Elektrifikace vozového parku, doručování do kufrů aut, pickování objednávek… To jsou jen některé z loňských novinek logistického startupu DoDo, který si jde pro 2,5 miliardy.
Rozvážení a doručování je segmentem, kterému se během pandemie daří. Lidé zůstávají doma a čím dál tím více upřednostňují doručení zásilek před jejich vyzvedáváním v kamenných obchodech. Logistický startup DoDo tak nadále rostl a vykazuje opravdu vysoká čísla.
Během roku 2021 se mu podařilo doručit téměř 4 miliony zásilek, což je o 1,2 milionu více než v roce předchozím. S tím došlo k meziročnímu zdvojnásobení obratu, který se nakonec zastavil pod hranicí jedné miliardy na 930 milionech korun.
Zdvojnásobila se i flotila kurýrních aut na 1 250 vozů a zatímco v roce 2020 měl DoDo 1 200 kurýrů, tak loni už jich bylo na 2 000. Může za to i expanze startupu do dalších evropských zemí. Vedle České republiky působí DoDo také na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku, Maďarsku a Bulharsku.
Mezi největší zákazníky služby patří Tesco, Košík, KFC, Alza v Maďarsku, Bibloo a nově také řetězec Penny, se kterým startup testuje takzvané pickování objednávek, tedy jeho kurýři sami zkompletují zákazníkovu objednávku a nezatěžují tím pracovníky obchodu.
Startup se ale ani náhodou nezastavuje a pracuje na mnohých dalších nových systémech. Loni se kupříkladu testovala elektrická vozidla pro ulevení uhlíkové stopě. Se společností Škoda se rozjelo doručování nákupů do kufrů zaparkovaných aut.
„V současné době intenzivně pracujeme například na konceptu zónové logistiky. Ta spočívá v koncentraci zakázek napříč jednotlivými streamy do mikrozón po městech, která se pak daří ekologicky a efektivně obsloužit s výrazně nižším počtem aut a najetých kilometrů,“ říká Martin Marek, COO DoDo Group.
Firma dále představila franšízový program DoDo Partner, který do provozu zapojí menší dopravce, poskytne jim vlastní know-how i nasmlouvané klienty, od čehož si slibuje obsloužení vzdálenějších regionů a zrychlení expanze.
Startup se momentálně zaměří především na německý a rakouský trh, kde chce povyrůst a upevnit tak svou pozici. Vyhlídky pro příští rok jsou pak velmi ambiciózní – dosáhnout ročního obratu ve výši 2,5 miliardy korun.
„Během loňského roku se nám podařilo ze spíše lokálního startupu definitivně vyrůst v etablovanou mezinárodní skupinu a rozšířit záběr našich služeb tak, že jsme již schopni zajistit opravdu komplexní 360stupňový logistický servis. Nacházíme se v éře digitální transformace retailu a DoDo je nejen na českém trhu čím dál zásadnějším hybatelem tohoto procesu. Kamenným obchodníkům dnes k dopravení zboží k internetovým zákazníkům stačí prakticky jediné – vůle. O zbytek se již postaráme my,“ uzavírá Michal Menšík, CEO DoDo Group.