DoDo získává od investorů 1,5 miliardy korun na dobývání zahraničních trhů
9. 5. 2022 – 18:09 | Transport | Redakce StartupInsider | Diskuze:
Do technologicko-logistické společnosti DoDo investují Křetínský s Tkáčem 1,5 miliardy korun, které firma použije na upevnění své pozice na současných trzích a rozšíření se do nových zemí.
Společnost DoDo Group, která se dlouhodobě zaměřuje na B2B logistiku poslední míle, získává v rámci investičního kola Series B svou dosud největší investici. S rychlejší expanzí do zahraničí rostoucí firmě pomohou investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s EC Investments Daniela Křetínského a zakladatelem J&T Capital Partners Patrikem Tkáčem, kteří v logistické firmě Michala Menšíka navýší svůj minoritní podíl. Výrazná majorita zůstává V-Sharpu Michala Menšíka.
Investoři v následujících dvou letech v DoDo proinvestují 60 milionů eur, přičemž svůj minoritní podíl navyšují skrze entitu MFresh Holding, jejíž součástí je rovněž investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta. DoDo investované prostředky využije na budování provozních i obchodních týmů napříč trhy, primárně v západní a jižní Evropě, přičemž ambicí DoDo je si dlouhodobě držet pozici jednoho ze tří největších last-mile operátorů napříč evropskými zeměmi.
Prostředky budou kromě expanze využity také na další vývoj vlastní data-driven logistické platformy, která se stará o plánování tras, dokonalé vytěžování vozidel ve flotile, ale třeba také o komunikaci s koncovým zákazníkem. Do vývoje své platformy DoDo investovalo již stovky milionů korun.
DoDo má za sebou velmi úspěšný rok, během kterého se mu podařilo takřka zdvojnásobit svůj roční obrat a firma se tak poprvé přiblížila miliardovým tržbám. Cílem DoDo pro letošní rok je přibližně dvojnásobně navýšit roční obrat na 2 miliardy korun, přičemž v roce 2022 by již mělo být podstatným tahounem růstu právě zahraničí.
„DoDo ze startupu vyrostlo v šampiona svého oboru a netajíme se ambicí dále pokračovat do evropské první byznysové ligy. Máme skvělou službu, se kterou jsme doma i v zahraničí obstáli i u těch největších a nejnáročnějších zákazníků z řad nadnárodních řetězců, a to i v logisticky extrémně náročném segmentu rozvozu potravin, kde rozvážíme pro hráče jako Košík.cz, Tesco, Penny a další. Nyní je čas využít náš technologický náskok i provozní schopnosti a začít zaběhlé standardy v doručování na poslední míli měnit i na dalších evropských trzích. Věřím, že jsme pro naše ambiciózní cíle našli ty nejlepší možné partnery, kteří mají s budováním byznysu s celoevropským zásahem bohaté zkušenosti,“ uzavírá Michal Menšík, CEO DoDo Group.