Cloudová kuchyně MyFoodPlace roste díky pandemii o sto procent
1. 11. 2021 – 15:34 | Transport | Patrik Hajda | Diskuze:
Lidé si s příchodem pandemie rychle zvykli na dovážku jídla až domů, o čemž svědčí menší návštěvnost znovu otevřených restaurací. Českému startupu MyFoodPlace taková situace jedině pomáhá.
Podnikatelé Jan Siuda a Tomáš Lev před dvěma roky založili první cloudovou kuchyni nejen v České republice, ale i střední Evropě. Jejich startup MyFoodPlace momentálně sdružuje na tři desítky restauračních značek, s jejichž pomocí se stará čistě o rozvážení jídla z nejrůznějších světových kuchyní.
Přes svou platformu měsíčně vyexpedují desetitisíce objednávek, a to pokrývají pouze jižní část Prahy. Díky rostoucí oblibě v dovážení pokrmů za poslední rok vyrostli o 100 % a očekávají dvojnásobné tržby oproti minulému roku, tedy celých 50 milionů korun.
Napomáhá tomu nejen aktuální situace, která je pro rozvozové služby velice příznivá, ale i chystaná investice v hodnotě 15 milionů korun, s níž chtějí zakladatelé vybudovat nové pobočky a do příštího léta pokrýt poptávku celé Prahy.
Přestože se počet kuchyní v MyFoodPlace rozrůstá, ne každý se může stát součástí této unikátní cloudové služby. „Vybíráme si velice detailně restaurační brandy a koncepty, se kterými bychom chtěli pracovat. Naším cílem je mít v portfoliu skupinu značek a konceptů, které dohromady reprezentují širokou paletu světových kuchyní,“ popisuje další vývoj Jan Siuda.
Startup si během pandemie prošel svým vlastním vývojem, kdy například z původního pronájmu prostor pro restaurace přešel k variantě, kdy veškeré provozní aktivity řídí přímo MyFoodPlace. Specifikem cloudové kuchyně je její zaměření na digitální stránku.
„Tím, že jsme se od začátku soustředili hlavně na rozvoz, museli jsme být od začátku po IT stránce napřed vůči restauracím,“ uvedl Siuda. Jejich IT řešení pokrývá komplexní řetězec procesů v oblasti gastronomie a neřeší jen parciální problémy, jak je dnes na trhu běžné. A toto řešení si nechtějí nechat pro sebe. Jan Siuda a Tomáš Lev ho totiž hodlají vypustit na trh jako samostatný produkt.