Campiri spouští pronájem obytných vozů od soukromníků se speciálním pojištěním
29. 9. 2021 – 14:18 | Transport | Patrik Hajda | Diskuze:
Díky pandemii zásadně vzrostl zájem o dovolenou s obytným vozem. Velkou poptávku chce půjčovna Campiri pokrýt nabídkou karavanů a dodávek od soukromých majitelů se speciálním pojištěním.
Stále panující pandemie a s ní spojené restrikce vycestování za hranice přiměly spoustu lidí přehodnotit své dovolenkové plány. Nejen Češi objevili kouzlo karavaningu, tedy možnost bydlet kdekoliv na více či méně naplánované cestě.
Jenom během letošních 7 měsíců bylo zaregistrováno 1 477 obytných vozů a 507 přívěsů, tedy o 217 obytňáků a 70 karavanů více než za celý rok 2020. Poptávka po tomto způsobu trávení dovolené zásadně převyšovala nabídku a půjčovny tak nestíhaly vyhovět všem.
Platforma Campiri, která spolupracuje s padesáti českými půjčovnami a má v nabídce přes 250 vozů, proto přišla s řešením carsharingu. Nově do nabídky zařazuje vozy od soukromých majitelů, tedy lidé půjčují lidem (takzvaný peer-to-peer, P2P).
„V průběhu posledních měsíců se nám bez jakéhokoliv marketingu přihlásilo přes dvě stě zájemců o pronájem jejich obytného vozu. Když si vezmu, že dnešní půjčovny disponují zhruba sedmi sty vozy, může být peer-to-peer opravdu tím řešením, které uspokojí rostoucí poptávku,“ komentuje zakladatel a CEO Campiri Lukáš Janoušek.
S carsheringem se nicméně pojí jedna potíž, a sice vhodné havarijní pojištění. Na trhu dosud neexistoval žádný produkt, který by pojistil soukromé majitele obytných vozů v komerčním pronájmu, aniž by museli mít specifické pojistky pro půjčovny a registrovanou živnost.
Campiri chce do příští sezóny agregovat nabídku několika stovek vozidel od soukromníků, které budou díky spolupráci s UNIQA a novému speciálnímu produktu plně pojištěny. Krytí se bude vztahovat na škody na vozidle během nájmu, což žádná jiná platforma na sdílení obytných aut dosud nenabízí.
O úhradu pojistky se společně podělí majitel s nájemcem vozu, přičemž vše proběhne přímo na Campiri.com. Pojistné se zákazníkovi automaticky spočítá během procesu on-line rezervace a ten ho jednoduše zaplatí jednou platbou společně se zálohou na obytný vůz. Sama platforma si ze zapůjčení soukromého vozu vezme 20 % jako provizi.
„Naším cílem není nahradit půjčovny, ale doplnit jejich nabídku na trhu a zpřístupnit karavaning širší skupině lidí na českém trhu,“ říká Lukáš Janoušek a dodává: „V půjčovnách zákazníci typicky najdou nové, luxusně vybavené obytné vozy, které jsou tím pádem pro část zákazníků cenově nedostupné. Očekáváme rozšíření nabídky mimo jiné o starší, cenově dostupnější karavany, ale také o pestrou nabídku obytek, které v půjčovnách běžně nejsou k dispozici.“
Campiri majitelům takových vozů zase nabízí možnost získat část investice zpět. Vozidlo zároveň nebude většinu roku jenom stát na zahradě, ale bude využíváno ostatními, kteří si nebudou zbytečně pořizovat nová auta, což jistě potěší ekologicky smýšlející populaci.
Janoušek by si ale přál, aby to nebylo jenom o větší nabídce vozového parku, ale aby se sezóna rozprostřela z léta do celého roku, jelikož s karavanem je možné cestovat naprosto kdykoliv. Jedině tak se dle jeho slov může karavaning rozšiřovat udržitelnou cestou.
Campiri nepostavil Lukáš Janoušek svépomocí, ale stojí za ním investoři Paul Tesar, Petr Jahn a Eva Janečková spolu s investiční skupinou Miton, kteří dohromady přispěli na rozvoj platformy 16 miliony korun. Díky spolupráci s ostatními půjčovnami se jedná o platformu s největší flotilou obytňáků k pronájmu v České republice.