Campiri míří se 115 miliony do střední a východní Evropy

12. 5. 2022 – 16:26 | Transport | Patrik Hajda | Diskuze:

Campiri míří se 115 miliony do střední a východní Evropy
zdroj: Campiri

Digitalizace dovolené s karavanem v případě startupu Campiri již přerostla domovskou Českou republiku. Služba míří na mnohé trhy za našimi hranicemi se štědrou investicí od investorů z Rockaway Ventures Fund a Miton.

Za rok od spuštění se platforma Campiri stala dominantním hráčem na poli digitalizace karavaningu v Česku. Startup Lukáše Janouška a Paula Tesara má však větší ambice a se začátkem roku 2022 vstoupil do Polska, Řecka a na Slovensko. Cílem je stát se lídrem na poli pronájmu obytných vozů napříč Evropou, především v Evropě střední a východní.

Platformě věří také investoři a splnění vytyčených cílů podpoří i právě dokončené seedové investiční kolo ve výši 67 milionů korun doplňující původní konvertibilní půjčky a vklad zakladatelů ve výši 15,6 milionu korun. Dalších 32 milionů korun firma získala ve formě dluhového financování na nákup flotily vozů.

Lead investorem se stal Rockaway Ventures Fund s Mitonem, který společně s Evou Janečkovou a Oldou Bajerem dali důvěru Campiri již dříve, v doprovodu Purple Ventures. Celkem 114,65 milionu korun poslouží k etablování Campiri na nových trzích, k posílení týmu a nákupu nových vozů.

„Ve střední, potažmo východní a jižní Evropě pro nás nyní vidíme největší potenciál a jsme přesvědčeni, že je ideální čas na místní trhy vstoupit. Zatímco na západě Evropy už působí několik konkurentů, v regionu CEE digitalizace teprve začíná. A proto věříme, že naše ambice namířené tímto směrem jsou naprosto reálné,“ říká CEO Campiri Lukáš Janoušek.

Pouhá jedna sezona fungování zajistila platformě pozici subjektu s největším počtem obytných vozů k pronájmu na jednom místě. Jejich počet dnes dosahuje 400 vozidel s pestrým výběrem. Rok 2021 Campiri uzavřelo s obratem 20 milionů korun, více než 5 000 nocemi v karavanech na kontě zákazníků a pětinou českých půjčoven jako partnery. Pro letošek je cílem navýšit nabídku až na 1 200 vozů napříč všemi trhy. K tomu pomůže i vlastní flotila, která dnes čítá 25 vozů a bude díky získanému kapitálu dále rozšiřována.

„Nejdůležitější je, že se nám povedlo přenést analogový segment do současnosti a otevřít svobodu v podobě cestování obytnými vozy opravdu všem. Karavaning dnes už není jen alternativní dovolenou a je nutné přizpůsobit ho současným požadavkům. Vedle toho vidíme obrovský potenciál v oblasti udržitelnosti. Nechceme totiž pouze brát. I proto už od svého vzniku věnujeme 1 % z obratu na udržitelné projekty související s rozvojem stávající infrastruktury. Navíc už se nebavíme jen o karavaningu, ale také o kempingu. Chceme totiž oba segmenty propojit do jedné služby, nabídnout zákazníkům větší komfort a nabídku při jejich rezervaci a majitelům efektivnější nástroj na jejich správu,“ uzavírá Janoušek.

Zdroje:
Tisková zpráva

Nejnovější články