Startup Persoo rozšiřuje své analytické služby o chytré vyhledávání v e-schopech
6. 9. 2021 – 11:14 | Tech | Patrik Hajda | Diskuze:
Konec neschopným vyhledávačům. Persoo dodává velkým firmám, bankám a e-shopům kvalitnější vyhledávací a personalizované systémy.
Sami to z běžného používání nejrůznějších webových stránek jistě znáte. Zatímco vyhledávač Google si hravě poradí s překlepy, které nechtíc vytvoříte při zadávání vámi hledaného výrazu, mimo něj musíte být ve vyhledávání precizní, jinak se výsledku nedoberete. A s tím hodlá zatočit český startup Persoo.
Persoo původně svým klientům z převážně e-commerce scény poskytovalo analytické služby. Jejich kód vkládaný do hlavičky webu sbírá data o chování návštěvníků webu, na jejichž základě vytváří různé modely. Podle nich pak uživatelům doporučuje produkty a stránky, které by se mohly setkat se zájmem.
S nápadem na inteligentní vyhledávač přišel za Persoo jeden z jeho klientů. „Byl to podnět od našeho zákazníka Equa bank, který nás oslovil s tím, že se již více než dva roky snaží o vývoj vlastního vyhledávání bez velkých výsledků. Domluvili jsme se na spolupráci a za tři týdny bylo vyhledávání spuštěné,“ popisuje pro CzechCrunch Pavel Pinkas, spoluzakladatel a ředitel Persoo.
Lepší vyhledávání pro Equa Bank znamenalo méně telefonátů do call centra, zatímco Persoo získalo na svůj nový systém zpětnou vazbu. A protože vše fungovalo, rozhodlo se s ním oslovit své další zákazníky, kterým by mohl usnadnit život.
„Jednoduše řečeno chceme, aby měl každý náš zákazník na svém webu vyhledávání, jako má Google. Klienti nemusí trávit roky vývojem a celé vyhledávání mohou přenechat na nás. Vyhledávání navrhneme a nakódujeme, aby hezky zapadlo a nikdo nepoznal, že je od nás. Pak nastavíme algoritmy i personalizaci a o vyhledávání se dál staráme,“ dodává Pinkas.
Nové vyhledávání si pochvalují například v Komerční bance. „Proběhlo několik online meetingů a po pár týdnech ladění jsme optimalizované vyhledávání od Persoo nasadili na web v pilotním režimu. Nějaké chybky ještě opravujeme, nicméně oproti původnímu stavu jsme o několik levelů jinde. Vypadá to, že nám kolegové pomohli vytrhnout velký trn z paty a web jsme opět posunuli trochu dále,“ komentuje Ondřej Štarman z produktového týmu Komerční banky.
Persoo má v tuto chvíli již přes sto klientů včetně opravdu velkých hráčů. Vedle výše zmíněných jsou to například O2, Fisher, Dr. Max, ČEZ, Zoot, Creditas, nebo třeba TS Bohemia. Do společnosti od jejího založení v roce 2013 vstoupilo již několik investorů včetně Presto Ventures a Lighthouse Ventures s miliony korun.
Persoo v posledních letech každoročně roste o 100 %, zaznamenává tržby v řádech desítek milionů korun a již se přehouplo z červených do černých čísel. A přestože je značná část klientely česká, Persoo se pomalu ale jistě začíná dostávat i za hranice, přičemž například v Rumunsku již vyrostla nová pobočka.