Pražská pobočka estonského jednorožce Pipedrive slaví globální úspěch s nástrojem LeadBooster
21. 10. 2021 – 10:31 | Tech | Patrik Hajda | Diskuze:
Český tým estonského startupu Pipedrive oslavuje třetí rok svého působení několikanásobným růstem a globálním úspěchem svého nástroje LeadBooster.
Estonský startup a tamější jednorožec (firma s hodnotou přes 1 miliardu dolarů) Pipedrive sice působí na trhu již 10 let a má pobočky v nejrůznějších zemích, ale její pražský tým letos slaví své teprve třetí narozeniny.
V pražských kancelářích vzniklo již několik nástrojů a funkcionalit od Chatbotu po Prospector, který obchodně založeným firmám poskytuje databázi 400 milionů kontaktů. Největším úspěchem pobočky je ale nástroj LeadBooster, který poskytuje obchodníkům maximální počet leadů, tedy potenciálních zákazníků.
Obrat nové verze LeadBoosteru se za poslední rok ztrojnásobil, a podílel se tak významně na růstu celého startupu. Umožnil i rozšíření týmu, za poslední rok o dvojnásobek na současných 43 specialistů, z nichž třetinu tvoří ženy na nejrůznějších pozicích. Do konce roku chce pražská pobočka čítat na 60 zaměstnanců.
„Ačkoliv sídlíme v Praze, máme velmi různorodý tým ze všech koutů světa. Jeden z kolegů se dokonce přestěhoval z Los Angeles, tedy nějakých 9500 kilometrů, aby mohl pracovat pro Pipedrive z karlínských kanceláří. Za zmínku také stojí, že dobrou třetinu týmu tvoří ženy – vývojářky, produktové manažerky, designérky nebo datové analytičky. Jedna z nich, frontendová vývojářka Elena Stojanova, se k nám přidala během pandemie, přičemž relokační proces nám zabral rekordních osm měsíců,” popisuje Michal Smetana, vedoucí české pobočky startupu Pipedrive.
Firemní kultura startupu funguje na systému takzvaných kmenech a misích, přičemž druhých jmenovaných v týmu dokončili již 27. Produktoví manažeři mají velkou volnost při rozvíjení unikátních nástrojů startupu, kdy jsou omezení jen celkovou vizí a cíli Pipedrivu. „To dává celému týmu motivaci vyvíjet s větším úsilím a tím pádem vyšší efektivitou oproti tradičním přístupům,” říká Jakub Kadlubiec, vedoucí vývoje pražské pobočky.
„Čísla, data a kilometry kódu jsou sice denním chlebem vývojářů, nicméně klíčem k úspěchu je podle Pipedrive týmová spolupráce a dobrá pracovní atmosféra. U nás se na firemní kultuře podílí každý, pěstujeme přátelské vztahy a kreativní prostředí, kde se vzájemně rozvíjíme, podporujeme a dáváme prostor k představení vlastních nápadů,” zakončuje Alena Ryšavá, HR manager Pipedrive.