Analytická společnost Smartlook vsází na Ameriku a sílí vůči Google Analytics
8. 2. 2022 – 14:54 | Tech | Patrik Hajda | Diskuze:
Český Smartlook se svými unikátními nástroji analyzujícími chování lidí na webu i v aplikacích představuje silnou alternativu Google Analytics, která se šíří po celém světě. Startup se nyní zaměří na americký trh.
Brněnský Smartlook poskytuje analytické nástroje zkoumající chování lidí na internetu. Unikátní kombinace datové analýzy a nahraného videa poskytuje zákazníkům startupu informace například o tom, na co lidé klikají v jejich eshopu, kde tráví nejvíc času a mezi jakými stránkami a jak se přesouvají.
Technologie už umí analyzovat i mobilní aplikace a do budoucna se plánuje propojení aplikací s webem, aby byla vidět cesta návštěvníka napříč platformami. Jen pro zajímavost, Smartlook měsíčně analyzuje na 250 milionů návštěv webů a aplikací.
„Pro představu to při průměrné délce jedné session představuje okolo 20 tisíc let záznamu za rok. I proto je velmi důležité, že se zlepšují také možnosti cloudových úložišť. Umožňuje nám to totiž ukládat větší množství dat, takže svým zákazníkům můžeme poskytnout detailnější analýzu,“ vysvětluje CEO Smartlooku Petr Janošík.
Smartlook v loňském roce nabral dalších 600 platících zákazníků a blíží se tak ke třem tisícům. Třetinu z toho tvoří e-commerce weby, zhruba 400 klientů je z řad mobilních aplikací. Startup meziročně povyrostl o 78 %, jeho tým se zdvojnásobil a roční obrat z pravidelných výnosů přesáhl sto milionů korun.
USA s Kanadou mohou za 40 % podílu obratu, Evropě připadá 38 %, Asii 12 % a Austrálii 4 %, přičemž startup loni prodal svůj produkt do 77 zemí světa. Do budoucna se Smartlook chce zaměřit hlavně na americký trh, kde buduje mateřskou společnost a chce dosáhnout 50% podílu obratu. Rovněž jsou snahy opět zdvojnásobit velikost týmu i roční obrat.
„Vidíme také, že se navyšuje podíl Smartlooku na trhu oproti Google Analytics. Oba nástroje ale nelze zcela porovnávat, protože každý se zaměřuje na něco trochu jiného a důležité jsou oba. Je však zřejmé, že s ohledem na narůstající počet analytických nástrojů se v budoucnu může dosavadní dominance Google Analytics na trhu zmenšovat,“ uzavírá Janošík.