Budování odkazů v roce 2023
2. 3. 2023 – 9:38 | Komerční sdělení | Inzerce
Optimalizujte svůj web pro vyhledávače a zapracujte na budování odkazů pomocí linkbuildingu. Proč je to tak důležité?
Každý z nás sem tam potřebuje něco vyhledat a zjistit. Jak jinak na to, než přes vyhledávač jako je Google, Seznam apod.? Kdo má e-shop nebo jiné webové stránky, ten na ně zase chce přivést návštěvníky. Zase k tomu poslouží vyhledávače. Jak? Jasně, že díky zpětným odkazům.
Jak funguje vyhledávač?
Optimalizaci pro vyhledávače označujeme zkratkou SEO, tedy Search Engine Optimization. Web, který je z pohledu SEO dobře nastavený, se může těšit z lepších pozic ve výsledcích vyhledávání. Ve vyhledávačích. Co jsou ale ty vyhledávače vůbec zač a jak fungují?
Vyhledávač můžeme označit jako počítačový systém nebo program, který dokáže vyhledat zadaný výraz a získat z velkého objemu dat ta, která odpovídají dotazu. Mezi nejznámější vyhledávače patří Google, Seznam, Bing nebo Yahoo, všechny mají ohromnou databázi informací o tom, jaké slovo najdeme na které stránce.
Když se na to podíváme prakticky, uživatel do rozhraní zadá nějaký dotaz či klíčová slova, která vystihují to, co hledá. Vyhledávač projde databázi a zobrazí seznam odkazů, kde se dají požadované informace najít. Seřadí je podle toho, jaké považuje za přínosnější, a které za méně přínosné.
Proč jsou zpětné odkazy tak důležité?
Když se řekne zpětný odkaz, jde o odkaz na jiné webové stránce, který vede na sledovanou stránku. Jeho získání je poměrně náročné a stojí spoustu času, zejména když jde o kvalitní zpětný odkaz, který Google vyhodnotí jako nejrelevantnější. Zpětné odkazy navíc pomáhají Googlu ke stránce přiřadit vhodná klíčová slova.
Jedním ze způsobů získávání zpětných odkazů je linkbuilding
Linkbuilding můžeme označit za proces, jak získat zpětný odkaz, který na vaše stránky povede buď z jiných stránek, nebo třeba i ze sociálních sítí. Jde o dlouhodobý proces, během kterého máte možnost získat kvalitní, relevantní a přirozené odkazy. Dřív se mělo za to, že každý měsíc potřebujete získat desítky zpětných odkazů, aby se váš web dostal do popředí vyhledávačů, tahle myšlenka už ale dávno neplatí. Než kvantita je totiž důležitější kvalita. Ne každý odkaz je totiž tak kvalitní, aby pro vás byl přínosem, bohužel jsou i takové odkazy, které vám mohou uškodit.
Jak získat kvalitní zpětný odkaz?
Špatný odkaz může vašim stránkám uškodit, to už víme. Jenže jak ho odlišit od toho kvalitního? Mezi špatné odkazy patří ty, které jste získali nakupováním odkazů, jejich získávání ze spamových webů, nebo komentářové odkazy, které mají podobu spamu. Pozor byste si měli dát i na získávání odkazů ze stránek, které by mohly být napadeny.
Kvalitní zpětný odkaz naopak získáte některým z níže popsaných způsobů.
- Vsaďte na interní linkbuilding neboli interní prolinkování. I to stejně jako příchozí odkazy ovlivňuje výsledky ve vyhledávání.
- Tvořte vlastní obsah, tvořte ho ale pro lidi, ne pro vyhledávače. Jako inspirace vám mohou posloužit dotazy, které vám zákazníci posílají, to je totiž přesně to, co je zajímá nejvíc.
- Zvyšte povědomí o vašem webu pomocí externího linkbuildingu, díky kterému na váš web povede odkaz odjinud. Cesty k tomu jsou tři, ta jednodušší je poprosit provozovatele webu, aby do již existujícího textu vložil odkaz, který povede k vám, druhá cesta je trochu složitější, vy sami aktivně vytvoříte obsah a do něj odkazy vložíte. Třetí způsob je pasivní budování zpětných odkazů, kdy na vás lidé nebo weby odkazují sami od sebe, vy pro to nemusíte nic udělat.
- Zapojte návštěvníky webu do tvorby obsahu díky komentářům, které u vás na web vloží.
- Snažte se přinášet informace jako první.
- Nezavrhujte spolupráci s influencery.
- Zkuste broken links a najděte nefunkční odkazy, které vedou z tematicky podobných stránek a na svém webu vytvořte potřebný odkaz. Provozovatele nefunkčního webu oslovte a nabídněte mu svůj obsah.
- Chválí někdo váš web na svém blogu nebo webu, ale neuvedl tam odkaz na vaše stránky? Kontaktujte provozovatele a poproste o přidání odkazu.
- Víte, co vaše zákazníky zajímá, ale jde o odbornější téma? Oslovte experta na dané téma a udělejte s ním rozhovor. Ten pak zveřejněte na webu nebo blogu.
- Sledujte konkurenci a inspirujte se.
- Pořádejte semináře a workshopy, pokud to je ve vašem oboru možné a nabídku zveřejněte v katalozích k tomu určeným.