Kurýrní služba DoDo touží po plné elektrifikaci své flotily. Otestovala miniaturní Citroën Ami
8. 7. 2021 – 14:22 | Ekologie | Patrik Hajda
Doručovatelská služba DoDo testuje nové možnosti obohacení svého vozového parku za účelem snížení své uhlíkové stopy.
Český startup DoDo se momentálně může pyšnit flotilou čítající na 700 automobilů, z nichž naprostou většinu pohání stlačený zemní plyn (CNG). Do budoucna by jej u každého jednotlivého vozidla měla nahradit elektřina v rámci snahy společnosti o maximální udržitelnost v segmentu logistiky.
Za tímto účelem došlo k otestování miniaturního elektromobilu Citroën Ami v pražských ulicích, kde se postaral o doručení produktů z KFC k zákazníkům. „Jelikož naše auta jezdí denně po městě, chceme dělat vše pro to, abychom byli vůči ovzduší co nejšetrnější. Kromě takřka výhradního využívání vozů na CNG tedy pravidelně testujeme také elektromobil,“ prozradil výkonný ředitel DoDo Martin Marek.
Výhoda Citroënu Ami není jen v jeho pohonu, ale i v rozměrech. Díky velmi krátkému rozvoru s ním lze zaparkovat i kolmo k chodníku, přičemž uvnitř je stále dost prostoru na malé objednávky, jakými jsou například jídla z restaurací. V městském provozu nevadí nejvyšší rychlost pouhých 45 km/h, nicméně krátký dojezd 50 až 60 kilometrů spolu s dlouhými časy nabíjení se moc neosvědčil.
„V horizontu nejbližších let chceme významnou část flotily převést na elektrický pohon. Vidíme ale, že cesta k plné elektrifikaci bude minimálně dalších pár let velmi trnitá. V cestě stojí překážky v podobě nedostatečné infrastruktury pro nabíjení, stále ještě poměrně nízkého dojezdu většiny elektromobilů a také v nedostatku servisních kapacit, dostupnosti náhradních dílů a podobně,“ dodává Martin Marek.
Přestože pro jejich obsáhlý vozový park v tuto chvíli nejsou připravené potřebné služby pojící se s provozem elektromobilů, v dlouhodobý potenciál elektromobility nejenže stále věří, ale nehodlají se ani vzdát myšlenky plné elektrifikace své flotily. Avšak prozatím si vozidla musí vystačit se zemním plynem.
Mezi tím se elektrický pohon v následujících měsících rozšíří mezi nákladní kola, která budou doručovat zásilky po centru Prahy a jeho okolí z cyklodep na Florenci a Andělu, čímž se startup DoDo o kus přiblíží cíli své mise za snižováním emisí a co největší efektivitou v doručovatelství.