Bolt nově vykoupí vaše staré auto výměnou za kredit na cestování
16. 9. 2021 – 12:58 | Ekologie | Patrik Hajda | Diskuze:
Jak obyvatele velkoměsta přimět k ekologičtějšímu cestování? Bolt to zkouší skrze výkup starých vozidel. Jejich majitele odmění kredity na cestování, které mohou uplatnit ve stejnojmenné superaplikaci.
Vlastnit a provozovat automobil není vůbec levná záležitost. A když pak každý jezdí svým vlastním vozem sám, je o městské zácpy postaráno. Statistiky ukazují, že v roce 2020 připadalo na 1 000 Čechů 573 vozidel, což je víc než ve Francii, Belgii, Nizozemsku či Španělsku. Auto navíc naprostou většinu času někde stojí a jeho hodnota jenom v prvním roce ztratí v průměru 40 % své hodnoty.
Co s tím? Možná vám pomůže Bolt, který po následující tři týdny pořádá kampaň nazvanou Zbavte se svého auta. Jejím prostřednictvím chce z ulic dostat staré vozy a přimět obyvatele měst využívat zelenější způsoby přepravy a zároveň lépe hospodařit s financemi.
Bolt od vás v období od 16. září do 5. října vykoupí stará vozidla v maximální hodnotě 50 tisíc korun. Stačí vyplnit tento formulář, kde uvedete své osobní údaje, model vozidla, rok jeho výroby, najeté kilometry a připojíte fotografie. Tým Boltu na základě těchto údajů vyhodnotí a navrhne cenu vozu.
Pokud přijmete, nebude vám částka vyplacena, ale obdržíte ji v kreditech do superaplikace Bolt, tedy získané „peníze“ můžete využít například na půjčení elektroběžky.
„V Boltu je naším prvotním cílem snížit přetížení měst a ulehčit dopravě. Poukazujeme na skutečnost, že přeprava vlastním osobním automobilem není tím nejlepším řešením. Díky Green plánu jsou všechny naše jízdy v Evropě uhlíkově neutrální. Také jsme dodrželi náš závazek, že provoz našich elektrokoloběžek je klimaticky pozitivní, což znamená, že vyčistíme víc CO2, než jejich provoz vyprodukuje,“ vysvětluje Lea Ballová, marketingová manažerka českého Boltu a dodává:
„Touto kampaní chceme Čechům ukázat, kolik času či peněz mohou ušetřit a že pozitivní vliv na životní prostředí bude mít i fakt, že se zbaví svého automobilu. Kdyby k takovému kroku přistoupilo víc lidí, města budou lepším místem pro život.“
Zatím se jedná jen o časově omezenou kampaň, na kterou byste všude možně měli začít vídat reklamy. Ale kdo ví, třeba se tento krok setká s nadšením a úspěchem a někdy v budoucnu se z něj třeba stane nový standard.