Výzkumem trhu strávili stovky hodin. Flowlance po měsících vývoje přechází do plné verze, lektorům ušetří 80 % času na administraci
28. 4. 2023 – 16:00 | Digitál | Redakce StartupInsider | Diskuze:
Platforma Flowlance po necelém roce vývoje přechází do plné verze. Za podpory angel investorů, mezi které patří Klára Losert (Talkbase) nebo Kamil Vacek, hodlají během několika měsíců získat většinu lokálního trhu. Flowlance lektorům umožňuje automatizovat a zjednodušit pracovní procesy. Hlavním benefitem je ušetření času na administraci a uvolnění mentální kapacity na další rozvoj vlastního podnikání. Ambicí startupu je nabrat stabilní uživatelskou základnu a získat si tak důvěru investorů, kteří jim umožní expanzi do zahraničí a dalších vertikál jako jsou například freelanceři s dlouhodobými klienty.
Flowlance si dává za cíl ulehčit a automatizovat práci lektorům, a to hned v několika oblastech. Umožňuje vytvářet online hovory a schůzky během pár kliknutí. Následně dané schůzky včetně informací o studentech najde ve svém přehledu lektor. Flowlance automaticky dokáže posílat připomínky či emaily studentům. Po proběhlých lekcích pak lektor díky propojení s platební bránou Stripe může obdržet peníze ihned na účet, student zároveň může platit kartou či přes Apple Pay.
„Chtěli jsme co nejvíce poznat naše zákazníky, proto jsme strávili více jak 300 hodin hovory a schůzkami s profesionálními lektorkami a lektory. To nám umožnilo si lépe určit priority a vytyčit, co přesně je nejvíce tlačí. Ukázalo se, že je to administrativa. Především fakt, že věci nemají na jednom místě. Z minulosti jsme se poučili, produkt jsme budovali společně s komunitou, která jej bude užívat, a vše konzultovali s mentory ze startupového světa,“ doplňuje Kruntorád.
„Podle dat, které jsme nasbírali během posledního roku, jsme zjistili, že lektorům zabere měsíční administrativa deset až patnáct hodin. To je docela zásadní číslo, protože se tak lektor obírá o docela velkou částku v řádech tisíců korun. To razantním způsobem ovlivňuje fungování jejich lektorského byznysu. S Flowlance jsou schopni ušetřit přes 80 % tohoto času, věnovat se výuce dalších studentů a hlavně se více soustředit na rozvoj svého podnikání. Ostatně naším cílem je růst společně s naší komunitou. Jistotu nám dodalo také prvních 72 hodin po spuštění, kdy se do Flowlance zaregistrovalo přes 100 uživatelů,“ doplňuje Štěpán Calta, COO a spoluzakladatel Flowlance.
Lektoři pouze jako začátek
„Podobně jako s lektory chceme naše budoucí uživatele nejdříve pořádně poznat a pochopit jejich potřeby. I proto se s týmem začínáme věnovat analýze zahraničních trhů a hledáme, kde je nejlepší příležitost v tuto chvíli expandovat. Trh s lektory pro nás ale není konečná, naopak jde o startovní čáru. Jakmile budeme mít jistotu, že je na to platforma připravená, budeme expandovat do ostatních vertikál, ať už jde o osobní kouče a trenéry, psychoterapeuty nebo freelancery obecně,“ doplňuje Kruntorád.
Podle studie od společnosti Clockify se téměř polovina freelanceru věnuje správě a administrativě svého podnikání minimálně 5 hodin týdně. Celkem za měsíc se tak doba může vyšplhat nad 20 hodin. Do toho spadá i „neviditelná práce“, kterou freelancer musí dělat, ale není na klientově straně vidět. Toto množství chce startup snížit o desítky procent. Flowlance tak plánuje „ukousnout“ si svou část koláče z trhu CRM platforem pro malé podniky, který má do roku 2029 dosáhnout tržní kapitalizace 145 miliard.
Domácí trh a pak do světa
„Po spuštění je naše hlavní priorita úspěšně získat většinu domácího trhu a stabilizovat tak naše prostředky. Díky tomu se budeme moci soustředit na prodlužování ranveje a přípravu na investiční kolo, zároveň taky začít s expanzí do zahraničí. S tím se nutně taky pojí hledání investorů, kteří do toho půjdou s námi a umožní Flowlance se stát jedničkou na evropském trhu,“ komentuje Kruntorád.
V Česku se Flowlance spojil s lektorskou komunitou Digitální lektoři, která startupu pomohla otevřít dveře do profesionálního lektorského světa. Podle Kruntoráda teď bude následovat evaluace zpětné vazby prvních desítek uživatelů a následné vylepšování platformy. „Z velké části nám v tuto chvíli jde o to, abychom naplnili reálné potřeby našich uživatelů a nevydali se špatným směrem,“ doplňuje Calta.