The Village Network pomůže udělat z rodičů s dětmi mikropodnikatele

13. 7. 2022 – 11:00 | Digitál | Adam Homola | Diskuze:

The Village Network pomůže udělat z rodičů s dětmi mikropodnikatele
zdroj: Foto: The Village Network

Startup The Village Network získal od pěti investorů, mezi kterými jsou i tuzemští Credo Ventures a Tilia Impact Ventures, 80 milionů korun. Finance chce využít na rozvoj stejnojmenné aplikace a expanzi do Evropy.

The Village Network se zaměřuje na rychlé a jednoduché vytváření dětských skupinek, od tzv. mikrojeslí až po školky. Ve své podstatě jde o edukační startup, za kterým stojí Aleksandra Kozera a Agnieszka Luczak. Ty totiž přišly se systémem, který z rodičů na plné úvazek může udělat mikropodnikatele.

Poskytne jim totiž návod, postup a rady k tomu, jak rychle založit dětskou skupinu, ke které pak dodá vzdělávací obsah či pedagogické kurzy. The Village Network měla před rokem zaregistrovaných 15 dětských skupin, nyní je to už 150 a zařízení, která s TVN spolupracují, navštěvuje tisíce dětí.

„The Village řeší jednu z velkých společenských výzev dnešní doby – dostupnost a kvalitu předškolní péče. Klade důraz na klíčové kompetence potřebné pro 21. století, tedy sociální dovednosti a rozvoj emoční inteligence. Velmi škálovatelný byznysový model tohoto startupu rozvíjí komunity skrz technologickou platformu, cílí na velký tržní potenciál v předškolní péči a má globální ambice. Tato kombinace byla pro nás velmi přesvědčivá,“ říká v tiskové zprávě Silke Horáková z fondu Tilia Impact Ventures.

Spoluzakladatelka Kozera argumentuje daty, podle kterých nemá celosvětově 78 procent dětí v předškolním věku ke kvalitnímu vzdělání dostatečný přístup. Systém podle ní navíc způsobuje nerovnosti a zatěžuje primárně ženy. Odstranění problémů „standardní“ cestou by navíc podle Kozera vyžadovalo zhruba 43 milionů pracovních míst v oblasti péče pro děti.

Vyřešit něco takového v krátkodobém či i střednědobém horizontu a po celém světě je prakticky nemožné. Jenže pokud už jsou rodiče s dětmi doma, The Village Network může přiložit ruku k dílu a umožnit jim udělat ze svého času podnikání. Zájemci si tak projdou školením, během kterého získají znalosti a nástroje potřebné k vedení školek. Firma pak pomůže i se vzděláním samotných pedagogů a pomůže i jednotlivé školky rozjet.

Tilia Impact Ventures do startupu posílá nižší jednotky milionu korun a vedle nich do firmy investovali i polský Movens Capital, 500 Startups a soukromý investor. V přepočtu tak jde o 3,4 milionu eur, tedy cca 80 milionů korun.

„Od začátku bylo naší vizí a cílem vytvořit ‚vesnice’ po celém světě, kde by rodiče, chůvy a učitelé společně podporovali děti v tom, aby měly stejnou startovní čáru. Vzdělávání v takzvaných vesnicích to umožňuje. Zároveň už teď vidíme určitý efekt sněhové koule, kdy se někteří rodiče dozvídají o vesnicích od ostatních, přihlašují do nich své děti, otevírají svá vlastní místa. A další se nabalují,“ popisuje princip aplikace Aleksandra Kozera.

Zdroje:
Tisková zpráva, The Village Network

Nejnovější články