Startup Korkuma realizoval jeden z prvních prodejů zboží v rámci živého videa u nás
25. 4. 2022 – 16:28 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:
Možná se blíží doba, kdy bude naprosto běžné kupovat nové produkty během sledování živého vysílání jejich prezentace. Nejde o sci-fi, jelikož startup Korkuma tuto myšlenku již realizoval se společnostmi Heureka a Mattel.
I v oblasti prodeje zboží je stále prostor inovovat a minimálně na českém trhu není vůbec běžné mít možnost zakoupit si zboží při sledování jeho prezentace v živém videu. Touto problematikou se zabývá mladý startup Korkuma od loňského roku, kdy tento asijský trend začal pronikat do Evropy a Ameriky.
Startupu se podařilo navázat spolupráci se srovnávačem cen Heureka a značkou hraček Fisher-Price spadající pod společnost Mattel a tato trojice minulý týden uskutečnila svou první virtuální live e-commerce akci.
Značka Fisher-Price na platformě Heureka s nástroji od Korkumy prezentovala své zboží, přičemž diváci mohli během živého vysílání komunikovat s prezentující moderátorkou prostřednictvím chatu a prezentované zboží si i rovnou zakoupit.
„Víme, že hračky pro ty nejmenší potřebují více vysvětlení, a tak bychom rádi tento prostor využili k prezentaci všech vlastností našich produktů, o kterých jsme přesvědčeni, že jsou opravdu skvělé. Jen čas ukáže, zda se prodej prostřednictvím živých videí stane hitem a nepostradatelnou součástí e-commerce,“ vysvětluje Lenka Helena Koenigsmark, marketingová manažerka pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko ve společnosti Mattel.
K výhodám prodeje během živého videa patří podle startupu zkrácení rozhodovacího procesu zákazníka a zvýšení pravděpodobnosti, že si zboží zakoupí. Korkuma svým klientům nabízí i funkci restreamu, která umožňuje vysílat video v reálném čase na webu klienta i stránce na Facebooku, čímž může zaujmout ještě více diváků.
„Jsme rádi, že jsme se mohli spojit právě s Heurekou a Mattelem na uskutečnění prvního živého videoprodeje tohoto formátu v ČR. Zpětná vazba předčila naše očekávání a už teď se těšíme z dalších značek, které budou tento trend v krátké budoucnosti následovat,“ říká Róbert Tarabčák, zakladatel a CEO Korkumy.
Startup Korkuma v tomto roce plánuje vedle rozšíření portfolia klientů na českém trhu i expanzi do Jihoamerických států, Skandinávie a regionů Německa, Rakouska a Švýcarska. Právě v těchto zemích totiž firmy zaznamenávají mnohonásobné konverze díky živým videím oproti prodejům bez videa.