Recenzní projekt Testuj.to je další z těch, kterým pandemie svědčí. Po růstu dochází k zahraniční expanzi
5. 11. 2021 – 14:28 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:
Už vám někdy s rozhodnutím o tom, zda si pořídit nějaký produkt pomohla uživatelská recenze? Možná to bylo doporučení testera startupu Testuj.to, který rozšiřuje své služby za hranice České republiky.
Český startup Testuj.to, ve kterém má od loňského roku patnáctiprocentní podíl skupina stojící za srovnávačem Heureka, se vydává za hranice své vlasti. Projekt, který s pomocí dobrovolníků pomáhá otestovat nejrůznější produkty ještě před tím, než přijdou na trh (nebo je potřeba zvýšit jejich prodeje), vtrhla na slovenský trh a pokukuje po dalších zemích.
Firma se pro další trh rozhodne primárně podle svých klientů, ke kterým patří například LG, Bosch, Electrolux, Walmark či Marimex. „Pravděpodobné je, že vybereme jednu ze zemí, kde je silná i Heureka.group. Maďarsko, Bulharsko, Slovinsko, Rumunsko, Chorvatsko, Srbsko, Bosna. Pro naše klienty je také zajímavý německý a polský trh,“ sdělil šéf operativy Michal Slavev webu StartupJobs Newsroom, který o plánované expanzi informoval.
Na rozšíření své působnosti se pomýšlí mimo jiné díky značnému růstu s příchodem pandemie, kdy se změnilo chování zákazníků, kteří více využívají digitálního nakupování. Tržby startupu Testuj.to činily ve třetím kvartálu letošního roku 10 milionů korun, tedy o 150 % více než loni ve stejném období.
Raketově roste i počet zprostředkovaných recenzí. Zakladatelka a výkonná ředitelka startupu Eva Čejková prozradila webu StartupJobs Newsroom, že jenom v letošním roce zpracovali na 23 tisíc recenzí. „Pro srovnání za celou existenci Testuj.to máme 20 tisíc ověřených recenzí,“ dodává.
Testuj.to vedle expanze na Slovensko začalo s překládáním svých recenzí do 13 jazyků, čímž se dostane na spoustu dalších trhů, aniž by na nich byl startup vyloženě přítomný. S letošním vývojem Čejková očekává roční obrat ve výši alespoň 15 milionů korun. S dalším rozvojem by mohla opět vypomoct Heureka.group, která může do dvou let zvýšit svůj podíl ve startupu až na 40 %.