Qerko míří za hranice. Investoři podpořili digitalizaci útraty v restauracích 60 miliony

20. 4. 2022 – 16:57 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:

Qerko míří za hranice. Investoři podpořili digitalizaci útraty v restauracích 60 miliony
zdroj: Qerko - Lukáš Kovač

Startup Qerko zjednodušující úhradu útraty v restauracích a kavárnách skrze mobilní aplikaci získává novou investici na expanzi do sousedních zemí.

Český startup Qerko úspěšně modernizuje českou gastronomii svou aplikací. Ta návštěvníkům restaurací a kaváren umožňuje uhradit útratu pohodlně ze svého mobilu bez nutnosti vyčkávání na příchod obsluhy. Uživatel si jednoduše načte QR kód dostupný na jídelním stole a během chvilky má hotovo.

Po tomto revolučním systému, který obsluze zajišťuje až o 44 % vyšší spropitné, zbavuje planetu papírových účtenek a oběma stranám šetří čas, sáhlo již bezmála 1 000 podniků a aplikaci využívá na 170 tisíc uživatelů, přičemž čtvrtina z těch aktivních pravidelně. A to vše jen na českém písečku.

Qerko se nepřekvapivě v další fázi svého vývoje chce dostat i za hranice naší republiky, přičemž aktuálně je v plánu vstoupit do restaurací a kaváren v Bratislavě, Berlíně a Vídni. S expanzí pomůže finanční injekce od tří investorů v celkové výši 61 milionů korun.

Přes 24 milionů korun přišlo od investičního dua Robert Kyncl a Jaroslav Beck, stejnou částkou přispěl technologický fond Greenshark a více než 12 miliony korun přispěla i skupina Miton, která tak podpořila Qerko již potřetí. Celková výše investic od vzniku startupu se blíží 100 milionů.

„V Qerku máme dlouholetého partnera. Digitalizace placení v gastronomii je v dnešní době logickým krokem. Hosté ušetří čas při čekání na zaplacení a zároveň není potřeba zbytečně tisknout účtenky, čímž se snižuje negativní dopad na planetu. Již třetí investicí do Qerka potvrzujeme, že byznys modelu důvěřujeme a vidíme v něm budoucnost,“ vysvětluje letošní investici Milan Zemánek, zakládající partner skupiny Miton.

Přestože nové investice pomohou Qerku s expanzí do zahraničí, nezapomíná se ani na domácí trh. „Dostali jsme se do fáze, kdy si hosté QR kód na stole automaticky spojí s brandem Qerko, tedy možností okamžité platby. Nové investice v dohledné době využijeme ke zrychlení na domácím trhu,“ uzavírá Lukáš Kovač, zakladatel a CEO Qerka.

Zdroje:
Tisková zpráva

Nejnovější články