LGBTQ+ komunita po celém světě randí díky aplikacím z Česka
21. 7. 2022 – 11:00 | Digitál | Adam Homola | Diskuze:
Za značkou Cosmic Latte se skrývají dvě z globálně nejpopulárnějších „dating“ aplikací pro LGBTQ+ komunitu – Zoe a Surge. Zoe je celosvětově druhou nejpoužívanější seznamkou pro uživatele hledající ženy, zatímco Surge patří do TOP 10 aplikací pro uživatele hledající muže.
Obě aplikace dohromady spojují více než 10 milionů uživatelů po celém světě. Za seznamkami stojí česká technologická společnost STRV, která je oddělila pod samostatnou značku Cosmic Latte. V té nyní STRV získalo 100% podíl odkoupením podílu bývalého partnera a jednoho z původních vývojářů aplikací.
V loňském roce Cosmic Latte dosáhlo obratu 32 milionů korun a zisku 13 milionů korun. Nedávno navíc do čela společnosti nastoupil nový CEO Milan Kovačič. Ten má za cíl dát společnosti jasný směr, zlepšit user experience a škálovat aplikace.
„V tomto roce se STRV rozhodlo pro novou strategii, podle které chceme klást mnohem větší důraz na naše vlastní projekty, vedle těch dosud převládajících klientských. Naše úspěšné seznamky pod novým brandem Cosmic Latte patří mezi to nejlepší, co jsme samostatně vyvinuli. Proto jsme od našeho bývalého partnera odkoupili minoritní podíl, který v Cosmic Latte držel, a stali jsme se 100% vlastníkem. Je to první důkaz toho, jak vážně to s našimi vlastními projekty myslíme,“ vysvětluje Lubo Smid, CEO STRV.
Na pozici světového lídra má Cosmic Latte dostat nový CEO Milan Kovačič
Přestože aplikace Cosmic Latte mají miliony uživatelů a průměrné hodnocení 4,6 hvězdičky, STRV ve společnosti spatřuje násobně větší potenciál. Proto po dlouhém období bez CEO do vedení společnosti přivedlo Milana Kovačiče. Ten se řadu let věnoval primárně digitálním tématům hned ve dvou konzultantských firmách – McKinsey & Company a PwC.
„Cosmic Latte se daří, společnost vytváří zisk, má kvalitní tým a solidní produkty. Avšak dlouhodobě byla bez lídra, který by jí udával směr. V Milanovi jsme našli jednak někoho, s kým jsme si osobnostně sedli, a také někoho, kdo má bohaté zkušenosti s nastavováním obchodních strategií, vyzná se v technologiích a má vhled do LGBTQ+ komunity. Nyní chceme z Cosmic Latte vybudovat světového lídra, který bude určovat trendy v seznamování lidí online,“ komentuje příchod Kovačiče do čela Cosmic Latte Lubo Smid.
„Na výzvu vedení Cosmic Latte jsem se velice těšil a po několika týdnech, kdy jsem společnost detailně poznával, mám opravdu optimistický pocit z potenciálu, který se zde skrývá. Máme tady talentovaný tým, podporu STRV tam, kde ji potřebujeme, absolutní nezávislost ve všem ostatním, naše produkty mají stabilní user base, technologicky jsou na prvotřídní úrovni a nabízíme jedinečné funkce, které nás odlišují od konkurence. Uživatelé mají naše aplikace rádi, jsou s nimi spokojeni a reálně na nich potkávají nové protějšky,“ shrnuje Milan Kovačič příchod do čela Cosmic Latte.
„Zároveň tu vidím hned několik oblastí, kde se můžeme výrazně zlepšit, posunout celý produkt výrazně dopředu a stát se skutečnými lídry v oblasti seznamovacích aplikací pro LGBTQ+ komunitu. Obecně se chceme zaměřit na vylepšení user experience s důrazem na tzv. generaci Z, zlepšit bezpečnost, využít umělou inteligenci k lepšímu doporučování profilů, zlepšit inkluzivitu pro všechny součásti LGBTQ+ spektra… Díky tomu bude aplikace uživatelsky ještě příjemnější a hlavně se zlepší šance uživatelů potkat vhodný protějšek podle jejich preferencí,“ přibližuje své plány Kovačič.
Jádro týmu Cosmic Latte v současnosti tvoří zhruba patnáct lidí, mezi kterými jsou zejména vývojáři a designéři. Celý tým pak čítá až čtyřicet lidí, většina z nich se soustředí na uživatelskou podporu. Kovačič nevylučuje ani možnost hledání externího kapitálu pro růst týmu a urychlení vývoje. „I bez finanční injekce odhaduji, že čistě skrze postupné vylepšování aplikací můžeme během následujících několika let vyrůst klidně třikrát. Dodatečný kapitál by to urychlil a hlavně podpořil i dlouhodobější růst. Zatím jsme se však definitivně nerozhodli,“ uzavírá.