Crowdfundingová platforma HitHit slaví 9. narozeniny podcastem s úspěšnými tvůrci
22. 11. 2021 – 17:18 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:
V HitHitu se slaví. Česká crowdfundingová platforma se může pochlubit několika úspěchy a rekordy, k nimž dopomohli tvořiví lidé hledající kapitál pro své nápady. Platforma u příležitosti devátého výročí rozjíždí podcast s úspěšnými autory.
Čas letí jako voda, čehož je důkazem stáří české crowdfundingové platformy HitHit. Ta právě oslavuje své deváté narozeniny spuštěním vlastního podcastu Všechno, nebo nic, v němž moderátor Petr Neskusil vyzpovídá autory úspěšných kampaní na HitHitu či osob, které mají ke crowdfundingu obecně blízko.
První díl podcastu je už venku a hostem se stal Štěpán Kubišta, ředitel Jatek78, který se rozpovídal o světě nezávislých divadel, kultury a její budoucnosti. Později dojde například na Báru Baronovou z nakladatelství Wo-men či režiséra Víta Klusáka.
Podcastu předcházely mnohé úspěchy. Platforma nyní čítá na 300 tisíc registrovaných uživatelů, kteří společnými silami přispěli na realizaci tisíců projektů 350 miliony korun. „Když jsme v listopadu 2012 s Hithitem začínali, měli jsme spuštěných 17 projektů. Dneska jich máme za sebou přes 4 200,“ vypočítává Aleš Burger z Hithit.cz a dodává:
„S nárůstem počtu těch, kteří se nebojí jít se svojí kůží na trh, roste dlouhodobě také jejich úspěšnost. Před třemi lety jsme ji měli necelých 50 procent, dneska uspěje téměř 60 procent autorů, což je v mezinárodním měřítku nadprůměrný výsledek.“ Nabízí se srovnání se světově známým Kickstarterem, u nějž v loňském roce uspělo pouhých 39 % projektů.
HitHit si rovněž může připsat úspěch v podobě rekordní kampaně publikace Proměny světa od týdeníku Echo24. Jeho čtenáři přispěli na vznik sbírky 50 rozhovorů 2 miliony korun, čímž se postarali o nejúspěšnější knihu v historii českého crowdfundingu.
Projektů dosahujících na milionové částky by ale mohlo být mnohem víc. „Česko-slovenský potenciál, co se týče pochopení crowdfundingu jako takového, však není vyčerpaný. Pořád to není první volba těch, kteří mají v hlavě nějaký nápad, ale nemají na něj peníze. Chceme, aby pochopili, že není třeba se nápadu vzdávat nebo chodit do banky, že z pohledu zisku peněz je tu jednodušší cesta, a tou je Hithit,“ zakončuje Aleš Burger a zřejmě tak upozorňuje na nový podcast, jehož hosté by mohli váhavým tvůrcům dodat potřebnou kuráž.