Česko-slovenský startup AhoyConnect zaujal vizí zákaznických komunit jakožto základu firemního růstu
15. 9. 2021 – 16:01 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:
Česko-slovenský startup AhoyConnect se skrze vlastní nástroj soustředí na sjednocenou správu, automatizaci, měření a rozvoj členských komunit, čímž firmám usnadňuje další rozvoj a je lákadlem pro investory.
Na počátku, tedy v září roku 2019 stála automatizovaná optimalizace procesů managementu. Po vývoji samotné automatizační technologie se Tomáš Jasovský rozhodl celý projekt – tehdy nazvaný ještě AhoyTeam – pivotovat a se získanými zkušenostmi a vývojářským týmem založit AhoyConnect.
Jde o platformu, která má poskytnout přehled nad komunitami firem a značek na jednom místě. AhoyConnect lze integrovat do nejrozšířenějších platforem na správu komunit, jako jsou Discourse, Discord, Slack, InSided, Twitter či GitHub. Vedle toho nabízí i vlastní API napojení na vnitřní datové zdroje. Tím poskytuje organizacím centralizovaný přehled nad všemi členy svých komunit, včetně jejich aktivit a chování.
Platforma dokáže z jednotlivých kanálů vytvořit sjednocený datový proud, který pak nabízí vhled do chování členů komunit, pomůže vyhodnotit přínos jednotlivých kanálů, identifikovat potenciální zákazníky či členy s největším vlivem. Mimo to umožní i automatizaci opakujících se úkonů komunitního managementu. Na základě dat lze následně kvantifikovat dopad na prodeje, marketing, zákaznickou podporu a další firemní aktivity.
Služba, kterou AhoyConnect poskytuje, je aktuálně velice žádnou, čehož jsou si vědomí i investoři, kteří česko-slovenský startup opět finančně podpořili. Po prvním investičním kole, kdy do startupu vstoupil Lighthouse Ventures s 13 miliony korun, se v dalším kole ta samá investiční skupina spolu s investory z KAYA a Inovo Venture postarali o dalších 64 milionů korun. Natolik věří vizi, kterou razí AhoyConnect.
„Komunitní kanály fanoušků či stávajících a potenciálních zákazníků jsou ‚next big thing‘, kterou začínají řešit všechny velké firmy. Z růstu, který dříve vedl čistě přes vývoj produktu, se nyní firmy začínají soustředit na růst skrze vlastní komunity odborníků, zákazníků či zaměstnanců, se kterými interagují skrze nepřeberné množství nástrojů. Naším cílem je poskytnout software, který sdružuje všechny tyto nástroje do přehledného balíku a lze v něm pracovat podobně jako v CRM. Uživatelé tak získají dokonalý přehled o členech své komunity napříč všemi kanály. Tím mohou efektivně řešit požadavky, poskytovat podporu, analyzovat nákupní rozhodnutí či zlepšovat své služby,“ říká CEO a founder AhoyConnect Tomáš Jasovský.
Na zájem trhu poukazuje také nedávný výzkum State of Community od společnosti CMX, který uvádí, že 86 % dotazovaných společností vnímá komunity jako klíčové pro růst, ale téměř polovina z nich nedokáže efektivně měřit jejich dopad a přínos.
Vzhledem ke globální vizi startup využil expertizy advokátní kanceláře Mavericks specializující se na nové technologie, venture kapitálové transakce a zahraniční expanzi, která týmu AhoyConnect poskytla komplexní podporu při vyjednávání podmínek a nastavení struktury investičního dealu.
„Tato transakce se svou náročností vymykala běžným seedovým investicím realizovaným v poslední době u nás, a to nejen s ohledem na současné vyjednávání se třemi různými investičními fondy z ČR i zahraničí, ale také kvůli specifickému strukturování dealu s cílem usnadnit společnosti expanzi v zámoří. O řešení vyvíjené týmem AhoyConnect je ve světě obrovský zájem a my jsme nadšení, že jsme mu na cestě ke globálnímu úspěchu mohli pomoci,“ říká Tomáš Ditrych, zakladatel a managing partner advokátní kanceláře Mavericks.
V současnosti se společnost soustředí na akvizice nových talentů a škálování. V rámci dvou měsíců ztrojnásobila své kapacity a do konce roku hledá v České republice a na Slovensku další desítky lidí. Globální plány pak zahrnují akvizici významných zákazníků v USA, zejména v oblasti technologických startupů.