České Tweetoshi vás odmění bitcoiny za sledování Twitteru
20. 12. 2021 – 16:56 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:
Proč se při sledování nejnovějších zpráv na sociální síti Twitter nenechat trochu odměnit? Student a YouTuber Matěj Švancer chystá aplikaci Tweetoshi, která propojí sledování Twitteru s kryptoměnami.
Matěj Švancer je třiadvacetiletý student Masarykovy univerzity a zároveň YouTuber vystupující pod přezdívkou KRYPTO Mates, ze které si snadno odvodíte, čemu se na svém kanále s téměř 35 tisíci odběrateli věnuje.
Jsou to kryptoměny, zejména pak bitcoin, v jehož případě se Švancer rozhodl nebýt pouze tím, kdo o něm mluví a předává moudra ostatním, ale i tím, kdo ho naplno využije ve vlastním projektu. A tak se zrodila myšlenka aplikace Tweetoshi, která už ve svém názvu ukrývá svůj význam – propojení sociální sítě Twitter a bitcoinu, jehož malým částem se říká satoshi po jeho zakladateli.
Účelem Tweetoshi je udělat z obyčejného sledujícího Twitteru také vydělávajícího. Tím, že si v aplikaci necháte zobrazovat reklamy, vám do virtuální peněženky přitékají malá procenta bitcoinu. Reklama tak platí nejen tvůrce aplikace Švanceru a jeho tým programátorů, ale také vás, běžné uživatele.
„Nemyslím si, že existuje přímá konkurence. Je několik aplikací, které za placené členství nezobrazují reklamy, ale žádná, která by lidem platila za používání,“ prozradil Švancer webu StartupJobs Newsroom.
Tweetoshi zároveň funguje i na způsob Patreonu. Kohokoliv můžete za jeho příspěvek odměnit zlomkem bitcoinu ze své peněženky, případně mu posílat pravidelné příspěvky. A přestože může Tweetoshi být ještě k tomu i vaší virtuální peněženkou, tak tvůrci hodlají své uživatele nabádat k tomu, aby větší obnosy uchovávali jinde.
„U nás by tak měli mít menší obnos svých bitcoinů. V klasické peněžence taky máte jen pár stovek, ne všechny svoje peníze,“ dodává Švancer pro StartupJobs Newsroom. Tweetoshi se naplno spustí v prvním čtvrtletí příštího roku, ale již teď běží otevřená betaverze, která odhalila první slabinu.
„Místo nás šesti se najednou během patnácti minut přihlásily asi dva tisíce lidí. To bylo Twitteru podezřelé, což chápu,“ vysvětluje Švancer. Twitter proto přístup k aplikaci preventivně znemožnil na dva týdny z obavy útoku botů, ale jakmile si obě strany vyjasnili, co se stalo, bylo Tweetoshi vzato na milost a už zase funguje.
Matějovi Švancerovi se pro uskutečnění projektu podařilo sehnat andělského investora, kterým se v samotném počátku stal Alex Pilař, odborník na IT a bývalý výkonný ředitel IT služeb v DHL. Momentálně probíhá další kolo investic, kde se hledají další investoři, přičemž první zisky Tweetoshi očekává nejprve ve druhé polovině příštího roku.