České Freelo, konkurent firemních týmových nástrojů Trello a Asana, raketově roste

7. 9. 2021 – 13:07 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:

České Freelo, konkurent firemních týmových nástrojů Trello a Asana, raketově roste
zdroj: Freelo

S komunikací uvnitř firmy pomáhá český nástroj Freelo, který i díky pandemii a s ní spojeným přechodem firem na model využívající práci z domova pohádkově roste.

Pandemie změnila mnohé a zejména v digitálně fungujících firmách ukázala, že práce se dá s přehledem odvádět i z pohodlí domova. Dokonce i po skončení restrikcí některé firmy zůstávají u modelu umožňujícího zaměstnancům zůstávat na home office, ať už po celý týden, nebo kombinovaně s klasickým docházením do kanceláří.

Nicméně toto rozdělení pracovní síly s sebou přináší jistá úskalí spojená s komunikací uprostřed firmy, které eliminuje například český startup Freelo. Skrze jeho prostředí spolu zaměstnanci a nadřízení nejen komunikují, ale spravují i jednotlivé úkoly a obecně řídí celý projekt, čímž odpadá nutnost používat na každý z takových úkonů jiný systém.

„Našemu oboru se daří. Poptávka v době korony rostla, firmy se snažily jít více do onlinu. Od začátku roku 2021 již ale došlo k poklesu a ustálilo se to na číslech před pandemií. Roste však i konkurence, a to i česká. Rozpočty v Google Ads neustále navyšujeme,“ popisuje pro CzechCrunch Karel Dytrych, jeden ze zakladatelů Freelo.

Služba v posledních letech rychle roste. Zatímco v roce 2019 měla 14 tisíc uživatelů, o rok později to bylo již 30 tisíc a letos jich má už 50 tisíc, mezi nimi například CZC, Notino či Netdirect. Naprostá většina z nich pochází z České republiky a Slovenska, přičemž pětina si za službu platí. Nicméně Freelo nevyžaduje platbu za každého člověka, ale poskytuje jediný účet pro libovolné množství lidí ve firmě.

„Je to naše největší konkurenční výhoda. Chceme, aby se Freelo stalo opravdovým komunikačním nástrojem napříč firmou a třeba také dodavateli. Kdyby se platilo vždy za každého uživatele, šéfové by se dost rozhodovali, zda do nástroje pozvou tolik lidí. V praxi to pak zjednodušuje komunikaci, místo e-mailů a telefonů existuje jedno místo, kde se drží všechny informace,“ vysvětluje pro CzechCrunch Jan Kulda, druhý ze zakladatelů.

Konkurencí jsou zahraniční nástroje Trello, Asana, Wrike či Basecamp, přičemž Freelo jim chce pořádně lézt do zelí. Již tento měsíc totiž hodlá spustit lokalizace do osmi evropských jazyků a zvýšit tak své šance na uchycení v zemích jako Španělsko, Maďarsko, Dánsko či Estonsko.

I samotná služba se neustále rozrůstá. Nově nabízí například obdobu cloudového úložiště Google Drive zvanou Freelo Drive, integraci nástroje přímo do Gmailu a plánuje se i další tarif pro zákazníky upřednostňující bezpečnost s dvoufázovým ověřováním všech jeho uživatelů.

Přestože měsíční obrat za poslední rok vyrostl o 70 % a tým stojící za Freelo se zdvojnásobil, ziskovost je zhruba nulová, jelikož veškerý výdělek se vrací do firmy a podporuje tak její růst. Teď už záleží jen na tom, zda se Freelo skutečně dokáže v zahraničí prosadit v obklíčení tvrdé konkurence.

Zdroje:

Nejnovější články