Aplikace Stavario pomáhá stavebním firmám zatočit s podvodníky a krádežemi skrze digitální evidenci
30. 8. 2021 – 13:36 | Digitál | Patrik Hajda | Diskuze:
Josef Beneš vsadil všechno na startup Stavario, který stavbyvedoucím zpřehlední vývoj projektu skrze digitalizaci. Služba odhalí nečestné zaměstnance a pomůže s evidencí nářadí i materiálu.
Josef Beneš sám pracoval jako stavbyvedoucí ve vlastní stavební firmě, ale protože nebyl spokojený s tím, jak se věci v tomto odvětví obyčejně mají, rozhodl se jednat. Původně vyvíjel nový systém čistě pro sebe, aby mu usnadnil práci skrze digitalizaci nejrůznějších procesů od sledování docházky zaměstnanců přes evidenci nářadí po obecnou komunikaci.
Nakonec se rozhodl vsadit úplně vše na tento systém. Zanechal své práce, prodal své investiční nemovitosti, sehnal 21 milionů korun od andělských investorů a fondu Nation1, dokonce přišel i o vztah, ale jenom díky tomu všemu naplno rozjel Stavario – službu, kterou momentálně využívá 130 českých a 20 slovenských firem včetně velkých developerů jako Eurovia, Imos, Zelené oko či výrobce osvětlení Lavis, s tím, že se chystá expanze například do Londýna.
Aplikaci Stavario musejí používat všichni zaměstnanci firmy. Dělníci v ní zaznamenávají svůj příchod a odchod z práce tak, že se vyfotí a sdílejí svou polohu,, čímž má stavbyvedoucí o každém jednotlivci přehled. Fotí se i veškeré nářadí a zaznamenává se, kdo ho kdy používal, aby se lépe předcházelo krádežím, které jsou na stavbách bohužel běžné.
Aplikace zároveň poskytuje snadnou komunikaci. Dělník si například není jistý tím, jak vysoký má být sopouch, takže pošle svému stavbyvedoucímu dotaz. Ten se podívá do plánů a když zjistí, že v nich výška není uvedená, dotáže se investora a obratem odpoví dělníkovi. Aplikace ještě k tomu může sloužit jako stavební deník, evidence skladových zásob a další.
Díky nafocenému nářadí navíc nemůže dojít k chybě například při dokupování spotřebních doplňků. Beneš jako příklad uvádí pořízení nového kotouče do brusky. Zaměstnanci není potřeba nic popisovat, stačí mu poslat fotografii dané brusky a ten už v hobbymarketu pořídí padnoucí kotouč.
Stavario ale nevyhovuje úplně všem. Zejména zaměstnanci nemají moc velkou radost s tím, že musejí sdílet svojí polohu a posílat své fotky, což jenom potvrzuje neduh ve stavebnictví, kdy se zaměstnanci flákají a odpracované hodiny si dopisují.
„Jedna firma, kde zaměstnanci očividně šmelili ve velkém, od Stavaria nedávno odešla, protože ji pracovníci jednoduše smetli ze stolu,” prozradil Josef Beneš webu StartupJobs Newsroom. Nepomohl ani příslib navázání spolupráce s firmou Advanto, díky které může být mzda vyplácená zaměstnancům průběžně.
Startup Stavario ročně odhadem eviduje tržby ve výši 7 milionů korun a je v červených číslech dáno neustálým rozšiřováním služby a snahou expandovat mimo Českou republiku a Slovensko. Zároveň se teď chystá lepší verze aplikace s přehlednějším uživatelským rozhraním, jelikož původní aplikaci vyvíjel sám Beneš s junior programátorem bez zkušeností s UX designem.
Plány do budoucna jsou ale mnohem větší. Beneš totiž nechce vydělávat jenom na měsíčním předplatném aplikace Stavario, ale do dvou až tří let chce firmám nabízet komplexní služby na základě jimi poskytovaných dat.
„Firmám tak budeme vlastně dělat přípraváře, kterého většinou nemají. Dodáme jim nabídku na cihly, protože je brzy budou potřebovat. Víme toho o firmě ale mnohem víc, můžeme nabídnout pracovní obuv přímo ve velikostech pracovníků, protože ta data už máme. Můžeme z toho časem udělat půjčovnu strojů, tržiště kvalifikovaných pracovníků nebo třeba různého stavebního a zbytkového materiálu,” uzavírá Beneš svou vizi.